Wyszukaj

Partnerzy

Jeżeli do tej pory zdarzało się, że dla części nauczycieli szkolenie rady pedagogicznej kojarzyło się wyłącznie z obowiązkiem -pora to zmienić.
Dzięki nam szkoleniowe rady pedagogiczne w Państwa szkole staną się efektywną i atrakcyjną formą doskonalenia nauczycieli.
Osoby prowadzące szkolenia i warsztaty to energiczni, pełni pasji do tego co robią, doświadczeni pedagodzy, psycholodzy, certyfikowani trenerzy.

Szkolenia 2012

1.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu

  •  pojęcie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
  •  podstawy prawne pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  •  znaczenie diagnozy przedszkolnej
  •  zajęcia zwiększające szanse rozwojowe i edukacyjne dzieci
  •  wybrane aspekty metodyki pracy z dzieckiem ze specjalnymi i specyficznymi potrzebami edukacyjnymi

Czytaj więcej
2.
Metody kształtowania uwagi u dzieci

  •  uwaga i charakterystyka jej podstawowych właściwości
  •  cechy charakterystyczne uwagi dziecięcej i jej zmiany rozwojowe
  •  zewnętrzne uwarunkowania procesu skupiania uwagi
  •  osobowe uwarunkowania procesu skupiania uwagi
  •  trudności dziecka u progu szkoły w skupianiu uwagi
  •  sposoby przeciwdziałania trudnościom w skupianiu uwagi
  •  możliwości kształtowania procesu uwagi u dzieci - zabawy i ćwiczenia grupowe i indywidualne

Czytaj więcej
3.
Bajkoterapia jako forma pracy z dziećmi

  •  bajkoterapia - metoda pomocy dziecku w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  •  rola bajki w rozwoju dziecka
  •  bajki terapeutyczne, psychoedukacje, psychoterapeutyczne
  •  praca za pomocą bajkowego relaksu
  •  jak bajkoterapia pomaga rozwiązywać problemy dzieci
  •  układanie bajek terapeutycznych
  •  zapoznanie z dostępną literaturą

Czytaj więcej
4.
Stymulowanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym

  •  pojęcia i rodzaje treningów twórczości
  •  skład grup treningowych
  •  rodzaje i kompozycje ćwiczeń
  •  fazy pracy grupy i przebieg treningu
  •  metodyka sprawdzania efektów treningu twórczego myślenia
  •  przykładowe scenariusze zajęć

Czytaj więcej
5.
Rysunek dziecka w diagnozie i terapii

  • Rysunek diagnostyczny i terapeutyczny
  • Ewolucja rysunku dziecka
  • Analiza rysunku dziecka
  • Testy rysunkowe
  • Zastosowanie rysunku w arteterapii

Czytaj więcej
6.
Zaburzenia emocjonalne u dzieci w wieku przedszkolnym

  • rozwój emocjonalny i różnice indywidualne w jego przebiegu
  • emocje dziecięce
  • przyczyny, objawy, zespoły zaburzeń emocjonalnych, terapia

Czytaj więcej
7.
Dojrzałość szkolna

  • wskaźniki dobrego przygotowania do funkcjonowania w szkole
  • czy i kiedy pierwsze spotkanie ze specjalistą (psycholog, logopeda, pedagog-terapeuta)
  • jak wspierać rozwój psychoruchowy dziecka

Czytaj więcej
8.
Praca z dzieckiem sześcioletnim w klasie pierwszej szkoły podstawowej

  • realizacja podstawy programowej z dzieckiem sześcioletnim
  • organizacja pracy z dzieckiem sześcioletnim w szkole
  • formy i metody pracy z dzieckiem sześcioletnim
  • wspieranie rozwoju dzieci
  • praca z dziećmi sześcioletnim i siedmioletnim w jednym oddziale, organizacja zajęć
  • współpraca z rodzicami

Czytaj więcej
9.
Komunikacja i motywacja w pracy nauczyciela

  • Model Skutecznej Komunikacji
  • rodzaje komunikatów werbalnych i pozawerbalnych- praktyczne zastosowanie
  • techniki zwiększające efektywność komunikacji
  • tetody wpływu na sposób komunikowania się ludzi
  • Kwadrat Komunikacyjny Shulza Von Thuna
  • sztuka zadawania pytań
  • system Reprezentacji Poznawczych
  • odkrycie w sobie Punktowca albo Przedziałowca
  • zbadanie własnej motywacji do realizacji planów związanych z pracą zawodową
  • teoria i zastosowanie metod: Thayera, SMART
  • wzmocnienia pozytywne i negatywne

Czytaj więcej
10.
Dobra współpraca z rodzicami w wychowaniu i profilaktyce

  • podstawy nowoczesnej profilaktyki
  • zdobywanie zaufania rodziców (organizacja spotkań, podstawy komunikacji)
  • rozmawianie z rodzicami o problemach i możliwościach rozwojowych dzieci i młodzieży
  • sposoby przekazywania informacji o zagrożeniach rozwojowych dzieci i młodzieży

Czytaj więcej
11.
Trudni rodzice - metody radzenia sobie z trudnościami we współpracy z rodzicami uczniów

  • źródła trudności w kontaktach i budowaniu współpracy: osobowościowe, interpersonalne, sytuacyjne
  • typy trudności w kontaktach z rodzicami uczniów (m.in. konflikty, roszczenia, agresja słowna, brak współpracy)
  • procedura "krok po kroku" służąca radzeniu sobie z trudnościami
  • różnicowanie postępowania w zależności od typu napotkanej trudności
  • zasady przeciwdziałania eskalacji napięć

Czytaj więcej
12.
Mediacje i negocjacje drogą do rozwiązania konfliktów

  • mediacja a negocjacja
  • cechy mediacji ze szczególnym uwzględnieniem mediacji nieletnich i mediacji cywilnych
  • rodzaje konfliktów spotykanych w środowisku szkolnym
  • osobowość mediatora, wykorzystywane techniki pracy
  • skuteczność mediacji nieletnich
  • studium przypadków

Czytaj więcej
13.
Praca z uczniem trudnym - projektujemy skuteczne działania dydaktyczno-wychowawcze

  • trudny uczeń – kto to taki?
  • dlaczego uczeń jest trudny?
  • kto i dlaczego powinien się nim zajmować?
  • jak radzić sobie z trudnym uczniem?
  • jak konstruować dla takiego ucznia Plany Działań Wspierających (PDW)?

Czytaj więcej
14.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w aspekcie obowiązków nauczyciela

  • uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych – charakterystyka
  • diagnozowanie indywidualnych problemów uczniów oraz dostosowanie form pomocy
  • tworzenie Kart Indywidualnych Potrzeb Ucznia (KIPU), Planu Działań Wspierających (PDW) i Indywidualnych Programów Edukacyjno -Terapeutycznych (IPET).

Czytaj więcej
15.
Uczeń z dysleksją

  • dysleksja – definicje, etiologia, rodzaje, sposoby pomocy
  • zaburzenia funkcji percepcyjno-motorycznych
  • wpływ specyficznych trudności w uczeniu się na zdolność uczenia się różnych przedmiotów szkolnych
  • sposoby pracy z uczniem dyslektycznym-przykłady ćwiczeń
  • dyslektyk w świetle przepisów

Czytaj więcej
16.
Dziecko nadpobudliwe

  • czym jest nadpobudliwość psychoruchowa?
  • jak sobie radzić z dzieckiem nadpobudliwym?
  • metody pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową
  • współpraca z rodzicami dziecka z ADHD

Czytaj więcej
17.
Dziecko nieśmiałe

  • przyczyny i objawy nieśmiałości
  • formy pomocy
  • strategie postępowania

Czytaj więcej
18.
Metody pracy z uczniem zdolnym z obniżonymi osiągnięciami szkolnymi

  • charakterystyka uczniów zdolnych z niepowodzeniami szkolnymi
  • analiza przyczyn niepowodzeń tkwiących w środowisku rodzinnym i szkolnym
  • mechanizm powstawania syndromu w oparciu o analizę transakcyjną
  • sposoby przeciwdziałania niepowodzeniom, ćwiczenia praktyczne
  • planowanie oddziaływań terapeutycznych w stosunku do wybranych uczniów lub grup

Czytaj więcej
19.
Indywidualizacja w procesie oceniania - możliwości i pułapki

  • psychologiczne mechanizmy oceniania
  • funkcjonowanie w roli ocenianych i oceniających
  • manipulacje oraz gry interpersonalne pojawiające się w procesie oceniania i ich konsekwencje
  • konflikty i kryzysy związane z ocenianiem

Czytaj więcej
20.
Jak rozmawiać z klasą o niepełnosprawności

  • stygmatyzacja niepełnosprawnością
  • metody eliminacji stereotypów
  • mit "pełnosprawności inaczej" a prawda o odmienności osoby niepełnosprawnej
  • prawdziwie i złudnie wspierająca komunikacja w kontaktach z uczniami niepełnosprawnymi
  • radzenie sobie z własnymi emocjami w poruszaniu tematyki niepełnosprawności i w sytuacjach trudnych reakcji rozmówców (uczniów, uczennic, ich rodziców)
  • prezentacja scenariuszy zajęć dotyczących uwrażliwiania uczniów na problemem "inności", postrzegania ucznia niepełnosprawnego,...

    Czytaj więcej
21.
Reforma pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole w świetle nowych rozporządzeń MEN

  • zmiany w rozporządzeniu o pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • procedura tworzenia i pracy Zespołów
  • opracowywanie Kart Indywidualnych Potrzeb Ucznia (KIPU), Planów Działań Wspierających(PDW) I Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET)
  • określanie odpowiednich form pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych i ich realizacja

Czytaj więcej
22.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych na podstawie opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne

  • podstawy prawne dostosowania wymagań edukacyjnych wobec ucznia z dysfunkcją i związane z nimi obowiązki nauczycieli
  • wyjaśnienie terminologii związanej ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • analiza przykładowych opinii/orzeczeń PPP w kontekście opracowania programu dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia z dysfunkcjami

Czytaj więcej
23.
Dokumentacja zespołu do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych.-KIPU, IPED, PDW w świetle ochrony danych osobowych

  • podstawa prawna ochrony danych osobowych oraz zakres odpowiedzialności szkoły
  • zasady konstruowania dokumentów
  • przechowywanie i obieg dokumentacji w szkole

Czytaj więcej
24.
Monitoring podstawy programowej a realizacja ramowych planów nauczania

  • podstawa programowa a plan pracy nauczyciela
  • ramowy plan nauczania klasy
  • kontrola zrealizowanych godzin danego przedmiotu w 3 – letnim cyklu kształcenia
  • monitoring podstawy programowej wg zaleceń MEN

Czytaj więcej
25.
Egzamin gimnazjalny

  • akty prawne związane z egzaminem gimnazjalnym
  • budowa arkuszy egzaminacyjnych
  • konstruowanie zadań egzaminacyjnych zgodnie z podstawą programową
  • wewnątrzszkolne badanie wyników nauczania

Czytaj więcej
26.
Projekt edukacyjny w gimnazjum

  • projekt edukacyjny w gimnazjum w świetle wymagań
  • zadania i obowiązki szkoły związane z realizacją projektu
  • poszukiwanie tematów projektu, ich wybór i realizacja a także prezentacja

Czytaj więcej
27.
Program autorski i jego wdrażanie

  • wymagania prawne w stosunku do autorskich programów nauczania
  • charakterystyka autorskiego programu nauczania
  • zdefiniowanie ogólnych celów autorskiego programu nauczania
  • podstawa programowa i jej korelacja z autorskim programem nauczania
  • treści nauczania i osiągnięcia szczegółowe uczniów
  • metody, formy i środki realizacji
  • metody oceniania osiągnięć uczniów
  • ewaluacja programu
  • zatwierdzenie programu do realizacji

Czytaj więcej
28.
Prawa dziecka

  • przestrzeganie praw dziecka – mity i rzeczywistość
  • rodzina – szkoła – inne instytucje
  • przemoc wobec dzieci jako naruszenie praw dziecka
  • kary i nagrody w systemie wychowania

Czytaj więcej
29.
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Sieci

  • zagrożenia dla młodzieży płynące z Sieci – elementy Internetu, zagrożenia w Sieci, prawo autorskie
  • cyberprzemoc – skala problemu, przeciwdziałania cyberprzemocy
  • edukacja na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie
  • uzależnienie od komputera i Internetu

Czytaj więcej
30.
Depresja u dzieci i młodzieży – wstępna diagnoza i pomoc

  • rozpoznawanie depresji
  • rodzaje i przyczyny depresji
  • formy pomocy
  • zapobieganie depresji
  • próby samobójcze – czynniki ryzyka i czynniki ochronne

Czytaj więcej
31.
Profilaktyka uzależnień wśród młodzieży

  • mechanizm uzależnienia
  • charakterystyka i rozpoznawanie etapów uzależnienia (symptomy, specyfika uzależnienia od komputera)
  • sposoby reagowania i przeciwdziałania

Czytaj więcej
32.
Profilaktyka otyłości i nadwagi

  • rola szkoły w kształtowaniu postaw prozdrowotnych dzieci i młodzieży
  • zaburzenia odżywiania – bulimia i anoreksja
  • rola mediów i środowiska rodzinnego w profilaktyce otyłości i nadwagi

Czytaj więcej
33.
Nauczyciel jako autorytet

  • budowanie własnego wizerunku
  • komunikacja interpersonalna w szkole
  • społeczna interakcja w szkole w relacjach: nauczyciel – uczeń, nauczyciel-klasa
  • strategie modyfikowania przekonań i zachowań ucznia
  • oddziaływania nauczyciela na uczniów w celu zapewnienia dyscypliny
  • sztuka motywacji w relacjach interpersonalnych z uczniem i klasą
  • cechy dobrego nauczyciela

Czytaj więcej
34.
Skuteczna komunikacja z uczniem

  • zasady efektywnej komunikacji
  • mocne i słabe strony własnego słuchania i mówienia
  • bariery komunikacyjne z uczniem
  • aktywne słuchanie
  • teoria komunikacyjna Schulza von Thuna

Czytaj więcej
35.
Psychologiczne gry uczniów

  • co to są gry psychologiczne?
  • kilka słów o analizie transakcyjnej
  • dlaczego uczniowie stosują gry psychologiczne?
  • jak prawidłowo reagować na gry uczniowskie?

Czytaj więcej
36.
Sztuka motywowania uczniów - narzędzia i metody

  • motywy działania uczniów, cele popisowe i dydaktyczne
  • wewnętrzne i zewnętrzne czynniki wpływające na motywację (cechy zadania i sytuacji dydaktycznej, potrzeby i emocje)
  • motywacja wewnętrzna - wzmacnianie jej na lekcjach przedmiotowych poprzez odpowiednią organizację procesu dydaktycznego
  • wzmacnianie motywacji uczniów poprzez wykorzystanie technik twórczych oraz modyfikowanie metod uczenia się
  • cechy "nauczyciela motywującego" - wzmacnianie motywacji uczniów...

    Czytaj więcej
37.
Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela

  • psychologiczne aspekty wypalenia zawodowego
  • sposoby rozpoznawania niepokojących objawów wypalenia
  • nabycie umiejętności rozpoznawania poszczególnych typów wypalenia
  • poznanie czynników sprzyjających wypaleniu zawodowemu
  • psychoprofilaktyka-nabywanie umiejętności powstrzymywania i zapobiegania wypaleniu zawodowemu w przyszłości poprzez:

- naukę aktywnego radzenia sobie ze stresem zawodowym oraz
- aktywne formy pracy grupowej

Czytaj więcej
38.
Warsztaty radzenia sobie z napięciem i stresem

  • rola stresu
  • rozpoznawanie poziomu stresu i jego sygnały
  • praktyczne metody radzenia sobie ze stresem
  • niektóre techniki relaksacyjne

Czytaj więcej
39.
Warsztaty radzenia sobie ze złością

  • identyfikacja własnych zachowań związanych ze stresem
  • zależność między złością a innymi uczuciami
  • praktyczne sposoby radzenia sobie ze złością i przemocą
  • identyfikacja i wykorzystanie swoich mocnych i słabych stron

Czytaj więcej
40.
Mobbing w szkole

  • struktura grupy
  • role w klasie,
  • charakterystyka sprawców i ofiar
  • analiza zjawiska na podstawie materiałów filmowych

Czytaj więcej
41.
Prawa nauczyciela wobec agresywnych zachowań

  • postępowanie z uczniem agresywnym
  • procedury postępowania w sytuacjach naruszenia prawa oraz innych zagrożeń na terenie szkoły
  • odpowiedzialność karna nieletnich
  • odpowiedzialność rodziców
  • postępowanie z agresywnymi rodzicami/opiekunami
  • rola szkoły w procesie wychowania ucznia

Czytaj więcej

Mając na uwadze potrzeby placówek zamawiających szkolenia, jest możliwość modyfikacji poszczególnych programów oraz zamówienie szkolenia, którego nie ma w ofercie, gdyż tworzymy również programy indywidualnie.

Życzymy wielu sukcesów
w nowym roku szkolnym 2012/2013
Do zobaczenia !