Jeżeli do tej pory zdarzało się, że dla części nauczycieli szkolenie rady pedagogicznej kojarzyło się wyłącznie z obowiązkiem -pora to zmienić.
Dzięki nam szkoleniowe rady pedagogiczne w Państwa szkole staną się efektywną i atrakcyjną formą doskonalenia nauczycieli.
Osoby prowadzące szkolenia i warsztaty to energiczni, pełni pasji do tego co robią, doświadczeni pedagodzy, psycholodzy, certyfikowani trenerzy.
OFERTA SZKOLEŃ I WARSZTATÓW |
Aktywne i efektywne metody pracy z uczniami | |||
Badanie i rozwijanie słuchu fonematycznego u dzieci przedszkolnych | NOWOŚĆ | ||
Bajkoterapia jako forma pracy z dziećmi | |||
Bezpieczeństwo dzieci w sieci | |||
Budowanie programów autorskich i innowacji w przedszkolu | |||
Depresja u dzieci i młodzieży – wstępna diagnoza i pomoc | |||
Diagnoza potrzeb rozwojowych szkoły | |||
Diagnoza uczniów uzdolnionych jako zadanie szkół | |||
Dostosowanie wymagań edukacyjnych na podstawie opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne | |||
Dziecko w świecie książki | |||
Edukacja włączająca | |||
Elementy arteterapii w pracy z dziećmi - zabawy plastyczne stymulujące wszechstronny rozwój dziecka | NOWOŚĆ | ||
Emisja głosu | |||
Etyczne aspekty pracy nauczyciela | |||
Ewaluacja wewnętrzna | |||
Gry i zabawy logiczno-matematyczne | NOWOŚĆ | ||
Gry i zabawy ruchowe przeciwko agresji rówieśniczej | |||
Indywidualizacja nauczania na lekcjach matematyki | |||
Indywidualizacja procesu nauczania | |||
Jak angażować uczniów w proces lekcyjny ? | NOWOŚĆ | ||
Jak dbać o wizerunek szkoły? | |||
Jak efektywnie komunikować się z innymi? | |||
Jak integrować zespół klasowy ? | |||
Jak oceniać, żeby motywować uczniów do uczenia się ? | |||
Jak radzic sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci z autyzmem? | NOWOŚĆ | ||
Jak rozmawiać z klasą o niepełnosprawności | |||
Jak rozpoznać, że uczeń sięga po narkotyki, dopalacze i inne środki odużające? | NOWOŚĆ | ||
Jak rozwijać aktywność muzyczno-ruchową dziecka | |||
Jak rozwijać inteligencje wielorakie ? | NOWOŚĆ | ||
Jak rozwijać wyobraźnię i ekspresję twórczą dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ? | NOWOŚĆ | ||
Jak wspierać rozwój kluczowych kompetencji u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym? | NOWOŚĆ | ||
Jesienne granie - zabawy muzyczne dla dzieci | |||
Kolorowa tęcza - zabawy muzyczno-ruchowe dla dzieci | NOWOŚĆ | ||
Mediacje i negocjacje drogą do rozwiązania konfliktów | |||
Metoda aktywnego słuchania muzyki B. Strauss cz.I/ II | NOWOŚĆ | ||
Metody kształtowania uwagi u dzieci | |||
Metody radzenia sobie z trudnościami we współpracy z rodzicami uczniów | |||
Moje zasoby. Umiejętności interpersonalne nauczycieli w relacji z uczniem i rodzicami - dla nauczycieli różnych etapów edukacyjnych | NOWOŚĆ | ||
Monitoring podstawy programowej | |||
Nauczyciel jako autorytet | |||
Nowe i zapomniane techniki plastyczne | |||
Obserwacja i analiza gotowości szkolnej dzieci pięcioletnich | |||
Ocenianie sprzyjające uczeniu się - dla nauczycieli różnych etapów edukacyjnych | NOWOŚĆ | ||
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle rozporządzeń MEN | |||
Pomysły na bożonarodzeniowe ozdoby i zimowe prezenty w wykonaniu dzieci | NOWOŚĆ | ||
Praca z dzieckiem 6 letnim w klasie 1 szkoły podstawowej | |||
Praca z dzieckiem nadpobudliwym i agreswnym | |||
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych | |||
Praca z uczniem trudnym-nadpobudliwym i agresywnym | |||
Praca zespołowa nauczycieli | |||
Praca zespołowa uczniów | |||
Prawa dziecka w szczególności prawo do bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego – sposoby skutecznej komunikacji interpersonalnej | |||
Prawa nauczyciela wobec agresywnych zachowań | |||
Problemy z zachowaniem dzieci przedszkolnych w kontekście ich rozwoju emocjonalnego | |||
Profilaktyka uzależnień wśród młodzieży | |||
Program autorski i jego wdrażanie | |||
Projekt edukacyjny w gimnazjum | |||
Przemoc w rodzinie - interdyscyplinarne przeciwdziałanie przemocy w rodzinie, zadania placówki oświatowej w procedurze Niebieskie Karty | |||
Rola i zadania wychowawców w nowym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej | |||
Rola nauczyciela w zmieniającej się szkole | |||
Rozwój emocjonalny dziecka | |||
Rozwój osobisty | NOWOŚĆ | ||
Skuteczna komunikacja z uczniem | |||
Sposoby diagnozowania uczniów w klasie pierwszej | NOWOŚĆ | ||
Sposoby radzenia sobie z grami psychologicznymi uczniów | |||
Stres i wypalenie zawodowe | |||
Stymulowanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym | |||
Sztuka motywowania uczniów - narzędzia i metody | |||
Tańce integracyjne | |||
Teatr w życiu dziecka - choreografia i reżyseria teatrzyków dziecięcych | |||
Techniki uczenia się | |||
Uczeń aktywnym uczestnikiem procesu uczenia się | |||
Uczymy się bawiąc | |||
Warsztaty radzenia sobie ze złością | |||
Wiosenne granie - zabawy muzyczne dla dzieci | |||
Wprowadzenie do tematyki autyzmu. Szkolenie podstawowe | NOWOŚĆ | ||
Wspomaganie koncentracji i uwagi u dzieci w wieku przedszkolnym | |||
Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne | NOWOŚĆ | ||
Wspomaganie umiejętności grafomotorycznych | NOWOŚĆ | ||
Współczesny nauczyciel - mentor, tutor, coach | |||
Współpraca nauczyciela z uczniami i rodzicami | |||
Wykorzystanie gier i zabaw w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej | NOWOŚĆ | ||
Wykorzystanie metody Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju dziecka | |||
Wykorzystanie metody symultacyjno-sekwencyjnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym | |||
Wyobraźnia w rękach dzieci | NOWOŚĆ | ||
Zabawy badawcze | |||
Zabawy fundamentalne | |||
Zabawy integrujące. Sposoby budowania współpracy w grupie | NOWOŚĆ | ||
Zabawy logopedyczne i logorytmiczne rozwijające mowę dzieci | NOWOŚĆ | ||
Zabawy parateatralne w edukacji małego dziecka | NOWOŚĆ | ||
Zabawy stymulujące rozwój dziecka nadpobudliwego (zabawy relaksacyjne, ćwiczenia oddechowe, ruchowe, zabawy kształtujące uwagę i pamięć, kompetencje emocjonalne, zabawy integracyjne) | NOWOŚĆ | ||
Zabawy z literami | NOWOŚĆ | ||
Zaburzenia emocjonalne u dzieci w wieku przedszkolnym | |||
Zaspokajanie potrzeb dzieci wynikających z indywidualnej sytuacji rozwojowej i społecznej | |||
Zimowe granie - zabawy muzyczne dla dzieci | |||
Zrozumieć dziecko - rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem samodzielności | |||
TEMATY WARSZTATÓW DLA RODZICÓW: | |||
NOWY ETAP W ZWIĄZKU, GDY POJAWI SIĘ DZIECKO | Warsztaty o tematyce zmian, jakie zachodzą po pojawieniu się dziecka – zmiana podziału obowiązków, relacji między partnerami i z innymi członkami rodziny. Jak zadbać o związek po przyjściu na świat malucha i jaki wpływ te zmiany mają na nasz związek w przyszłości? | ||
ŚWIADOME RODZICIELSTWO | Warsztat o tym, dlaczego warto być świadomym rodzicem, co to znaczy dla nas i dla dziecka, jak nasza postawa wpływa na kształtowanie się osobowości dziecka. | ||
WARSZTATY DLA TATY | Warsztat o tym, jak ważną rolę odgrywa ojciec w życiu swojej rodziny i jak ważne są jego postawy i postępowanie względem dzieci. Zarówno synowie, jak i córki, czerpią pewien wzorzec ze swojego ojca, a to, w jaki sposób ojciec okazuje miłość ma duży wpływ na dalsze życie dzieci, na ich relacje z innymi ludźmi. | ||
MOJE ZASOBY | Jak zadbać o własne zasoby (cierpliwość, uwaga), aby tworzyć dobre relacje rodzinne. | ||
WARSZTAT DOTYCZĄCY TWORZENIA PLANU WYCHOWAWCZEGO | Warsztat o tym, czy warto wyznaczać cele wychowawcze i jak to robić? Jakie cele wyznaczać? Jakie wartości chcemy przekazać dziecku? Co jest dla nas ważne? Jakie mamy wyobrażenia o wychowaniu dziecka? Czym jest wychowywanie dziecka? Po co stawiać sobie cele, jak to robić i kiedy zacząć? | ||
WARSZTAT O SZTUCE POROZUMIEWANIA SIĘ Z DZIECKIEM | Warsztat oparty na metodzie aktywnego słuchania i Porozumieniu bez Przemocy poruszający zagadnienia: rola uczuć i potrzeb w komunikacji z dzieckiem; szczerość i empatia fundamentem porozumienia; co zamiast kar i nagród – różnica między karą a konsekwencją; werbalne i niewerbalne sposoby komunikowania się z dzieckiem. | ||
WARSZTAT O BUDOWANIU POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI W DZIECKU | Poczucie własnej wartości jest kluczem do rozwoju potencjału ludzkiego, do osiągania prawdziwych sukcesów, szczęścia i równowagi. To, jak ludzie myślą o sobie i co do siebie czują, wpływa na sposób, w jaki traktują własną osobę i innych ludzi. Kluczowym okresem jest dzieciństwo, a szczególnie wiek przedszkolny i wczesnoszkolny. Pozytywna i adekwatna samoocena to filar, na którym opiera się prawidłowy rozwój dziecka. | ||
WARSZTAT O STAWIANIU GRANIC | Dlaczego należy stawiać granice? W jaki sposób reagować, kiedy dziecko łamie zasady? | ||
WARSZTAT O RADZENIU SOBIE Z UCZUCIAMI | Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z własnymi uczuciami? (smutkiem, lękiem, złością) oraz, jak poprawnie komunikować dziecku nasze emocje. Zadaniem spotkania jest pomoc w uświadomieniu rodzicom ich własnych odczuć oraz pokazanie możliwości poprawnego reagowania - na przejawiane uczucia i działania dziecka, rozumiane jako negatywne. | ||
WARSZTAT NA TEMAT WSPIERANIA SAMODZIELNOŚCI DZIECKA | Jak wspierać rozwój samodzielności w dziecku? Samodzielność jest potrzebą rozwojową dziecka. Poprzez podejmowanie prób i gromadzenie doświadczeń, stopniowo opanowuje ono niezbędne w życiu umiejętności, rozwija swoje możliwości, poznaje własną odrębność i kształtuje tożsamość. | ||
WARSZTAT: ROLE DZIECKA W DOMU I W SZKOLE Jak uwolnić dziecko od ról? | Płaczek? Złośnik? Leniuch? Niezdara? – Jak nasze myślenie o dzieciach determinuje ich zachowanie? Uwalnianie siebie i dzieci od ograniczającego funkcjonowania w rolach. | ||
RODZEŃSTWO BEZ RYWALIZACJI | Warsztat o budowaniu więzi, właściwych relacji między rodzeństwem. Jak pomóc dziecku odkryć własną wartość jako osoby? Jak zapewnić je, że jest bezpieczne, wyjątkowe i kochane? I wreszczie jak pomóc mu odkryć korzyści płynące z dzielenia się i współpracy. |
Mając na uwadze potrzeby placówek zamawiających szkolenia, jest mozliwość dostosowania programów do potrzeb indywidualnych oraz zamówienie szkolenia, którego nie ma w ofercie, gdyż tworzymy również programy indywidualnie.
DANE KONTAKTOWE Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna & Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli | |
ul. Krapkowicka 10A, 45-715 Opole (Budynek zdrowej rodziny) | tel. sekretariat: +48/ 669 472 410 |
www.homocreator.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Skype: homo.creator | godz. przyjęć: poniedziałek - piątek 8.00 – 18.00 |
Facebook: "Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Homo Creator" |
Mając na uwadze potrzeby placówek zamawiających szkolenia, jest możliwość modyfikacji poszczególnych programów oraz zamówienie szkolenia, którego nie ma w ofercie, gdyż tworzymy również programy indywidualnie.
Życzymy wielu sukcesów
w nowym roku szkolnym
Do zobaczenia !